Krótka, ale wspaniała i niezapomniana wycieczka klasy II E do Warszawy

15 listopada 2018 r. uczniowie klasy II E w nagrodę za bardzo dobre wyniki w nauce i wzorową frekwencję  udali się na dwudniową wycieczkę do Warszawy w ramach projektu „Edukacja w Miejscach Pamięci”. Celem projektu jest odwiedzenie wybranego Miejsca Pamięci oraz miejsc stanowiących dziedzictwo narodowe. Program wyjazdu opracowały: p. Małgorzata Jakubek (nauczycielka języka polskiego) oraz p. Zuzanna Wrońska (nauczycielka matematyki i wychowawczyni klasy II E).

A oto relacja z wycieczki napisana przez Weronikę Domczewską, przewodniczącą klasy II E:

„Każda podróż do Warszawy niesie ze sobą nowe doświadczenia i spostrzeżenia. Dwa dni spędzone z moją klasą w stolicy naszego kraju były wyjątkowe, nie tylko ze względu na niepodległościowy wystrój miasta oraz panującą w nim atmosferę patriotyzmu i wspomnień – przede wszystkim ze względu na odwiedzone w tym czasie miejsca.

Pierwszym takim miejscem było Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN. Zachwyca ono swoim nowoczesnym i symbolicznym podejściem do tysiącletniej historii tej społeczności na polskich ziemiach. Z ogromu przekazanej nam przez panią przewodnik informacji najbardziej zaskoczyły mnie zwyczaje Żydów dotyczące przygotowywania posiłków oraz zamążpójścia. Wystawa dotycząca II wojny światowej nie potrzebowała większego komentarza – otaczające nas afisze i zdjęcia same skłaniały do refleksji.

Krótki, wieczorny spacer po Krakowskim Przedmieściu był miłym wstępem do czekającego nas spektaklu w Teatrze Narodowym. Warszawa w blasku ulicznych świateł zdecydowanie nabiera uroku. Mieliśmy szczęście być tam niedługo po głównych obchodach 100-lecia odzyskania niepodległości, dzięki czemu mogliśmy oglądać najważniejsze budynki Warszawy przybrane w wieńce i biało-czerwone barwy.

Biało-czerwony szlak zaprowadził nas do Teatru Narodowego, który uważam za najlepszy punkt całego wyjazdu. Teatralna adaptacja „Ślubów panieńskich” Aleksandra Fredry w reżyserii dyrektora teatru Jana Englerta i w gwiazdorskiej obsadzie wywarła na mnie ogromne wrażenie. Połączenie międzypokoleniowej historii miłosnej i ogromnej dawki komizmu z mistrzowskim wykonaniem były warte tak dalekiej podróży. Muszę przyznać, że kiedy ucichły ostatnie, długie brawa, aż żal było opuszczać piękne mury Teatru Narodowego. Już teraz wiem, że chętnie tam wrócę.

Po wieczorze w teatrze przyszedł czas na intelektualną przygodę w Centrum Nauki Kopernik. Dla nas, młodych entuzjastów fizyki, były to 2 godziny świetnej zabawy przy kreatywnych doświadczeniach. Najbardziej podobała mi się wystawa poświęcona psychotestom.  Mogliśmy sprawdzić nasze zmysły i emocje, przy czym było wiele śmiechu.

Na zakończenie naszego pobytu w stolicy udaliśmy się na sarmacki dwór króla Jana III Sobieskiego i jego ukochanej Marysieńki do Wilanowa. Pomimo zmęczenia po dwóch dniach pełnych wrażeń, z zaciekawieniem przemierzaliśmy barokowe komnaty, a nasi koledzy mieli okazję ubrać się w stroje prawdziwych sarmatów, co pozwoliło nam jeszcze lepiej wczuć się w tamte czasy.

Dwa dni spędzone w sercu Polski przyniosły mi wiele nowych doświadczeń i pięknych wspomnień. Nie ma nic lepszego niż zdobywanie wiedzy poprzez doświadczenie i dobrą zabawę w gronie przyjaciół. Mam nadzieję, że będziemy mieli okazję to powtórzyć”.

Weronika Domczewska

 

W trakcie wycieczki uczniowie klasy II E zostali podzieleni na grupy. Każda grupa otrzymała do wykonania specjalne zadanie z języka polskiego.  Efekty poznacie wkrótce!

Małgorzata Jakubek