Wyjazd językowy do Wiednia

W tym roku, od 13 do 15 kwietnia, mieliśmy okazję podróżować po stolicy Austrii, podążaliśmy śladami Habsburgów, Marii Teresy i pięknej Sissi. Zwiedzanie Wiednia rozpoczęliśmy w letniej rezydencji cesarskiej Schoenbrunn, spacerowaliśmy przy słonecznej pogodzie po parku pałacowym, a potem obejrzeliśmy słynne budowle Hundertwassera – z krzywymi oknami i podłogami, z nieregularnymi kształtami i bajecznymi kolorami. Drugi dzień pobytu rozpoczeliśmy w pałacu Hoffburg, gdzie mieliśmy okazję zobaczyć bogactwo i przepych dworu cesarskiego, w Muzeum Sissi, Skarbcu Schatzkammer i w Operze Wiedeńskiej, byliśmy też w Katedrze św. Szczepana i obejrzeliśmy rynek miasta, a po południu wybraliśmy się na Prater, do słynnego parku rozrywki i zabawy, z karuzelami i domem strachów. W czasie zwiedzania Wiednia towarzyszyła nam austriacka pani przewodnik, która bardzo dokładnie i zajmująco opowiadała naszej grupie o historii i życiu dworskim Habsburgów. Naszą wyprawę zakończyliśmy w Morawskim Krasie zwiedzaniem słynnej Jaskini Macocha, płyneliśmy łódkami podziemną rzeką Punkową i podziwialiśmy piękne, naturalne rzeźby jaskinii. Mam nadzieję, że nasza wyprawa przyniosła wszystkim uczestnikom, wiele wrażeń i ciekawych przeżyć w obcowaniu z historią, kulturą i kulinarnymi smakami Austrii.